Programma

Koud water training

Koud Water Training

Het fascineert me welke rol ademhaling en kou kunnen spelen bij fysieke en mentale performance en zelfregulering. De basis hiervoor vond ik in boksen en spinning. Hierin speelt ademhaling een belangrijke rol bij het trainen. Koud Water Training volgens de Russische methode bleek een perfecte aanvulling hierop te zijn. Kou biedt mij uitdaging en helderheid – fysiek en mentaal. Het helpt mij om grenzen te ontdekken en te verleggen. Tijdens mijn workshops & activiteiten integreer ik spelenderwijs 3 elementen: kou, ademhaling en beweging. Graag help ik je om een boost te geven aan je gezondheid, energieniveau en focus, door samen spelenderwijs de mogelijkheden en kracht van de kou te ontdekken.

Russische methode
Traditionele Russische koude training kent 5 methoden: de emmergieting, 3x dompelen, het ‘walrussen’ herkenbaar in ons logo ofwel ijszwemmen, banja (sauna) gecombineerd met een sneeuwbad, en tenslotte de luchtdouche zoals hardlopen in zwemkleding. Verreweg de meest toegepaste methode in Rusland is de emmergieting. Zwemmen volgens de Russische methode kenmerkt zich door: zwemmen in water rond het vriespunt, structuur, specifieke opbouw, een warming-up, bewustwording en kort en krachtig het water in. Het doel van zwemmen in koud water is de gezondheid verbeteren. De watertemperaturen in Nederland schommelen in het winterseizoen, in oktober tussen de 11 graden en 2 graden in januari. Gemeten in de Noordzee bij Hoek van Holland en de Kralingse Plas in Rotterdam.

Een sterk lichaam is een lichaam wat in balans is. Zowel fysiek als mentaal.
Door training in Koud Water wordt het lichaam fysiek en mentaal sterker en krachtiger. Het afweersysteem in het lichaam ‘het immuunsysteem’ wordt geprikkeld. Hierdoor krijg je meer weerstand en minder ziekte. Conclusie is dat de gezondheid verbetert.

Gezondheidseffecten

  • Stimulering van het metabolisme
  • Ademhaling
  • Immuunsysteem
  • Energie
  • Betere doorbloeding
  • Betere lichaamscontrole

Warming up, coolingdown, mindset en focus
Voor bovenstaande onderdelen bestaan sport specifieke oefeningen. Dit is door ademhalingsoefeningen te prikkelen en deze langzaam, ritmisch en beheerst te laten verlopen. Het doel van dit onderdeel is om het beoordelingsvermogen op scherp te zetten door een juiste mindset en focus te creëren.

Teambuilding, bedrijfsuitje of privé 1:1

Koud Water training is als “Gymnastiek voor je immuunsysteem”
Een workshop of teambuildingsessie voor jouw bedrijf (vanaf 6 personen) is mogelijk. Samen kijken we naar een mooie koppeling van je bedrijf of organisatie in combinatie met Koud Water Training.

Samen gaan we zorgen voor een onvergetelijke mooie ervaring, waarin mensen compleet uit hun comfort zone zullen treden en zichzelf zullen overwinnen!
*Prijs op aanvraag.

Omdat er verschillende opties zijn qua aantal personen, m.b.t. met of zonder lunch tijdens deze workshop / clinic. Wij hanteren de traditionele Russische methode, het land waar koude training een eeuwenoude traditie is. Deze wordt uitsluitend in open water gedaan en daarom vinden onze clinics uitsluitend plaats in de wintermaanden van oktober tot eind april.

Ben jij klaar voor deze geweldige ervaring en wil jij meer informatie? Vraag vrijblijvend een offerte aan via onderstaande button.

Contact